ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΙ;

Γλυκά, κρέας, αλκοόλ και πολλές τοξίνες. Αυτά είναι τα διατροφικά κατάλοιπα των εορτών. Θα πρέπει όμως να τα αντιμετωπίσετε, ώστε να ξεκουράσετε την καρδιά, το στομάχι αλλά . και τη ζυγαριά σας. To πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει για να τα επιτύχετε όλα αυτά είναι να περιορίστε το αλάτι. Σε αυτό οφείλονται σε μεγάλο βαθμό η κακή αιματική ροή, η κατακράτηση υγρών και τα πρηξίματα που μπορεί να αισθάνεστε.Το δεύτερο είναι να ακολουθήσετε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής ώστε να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να αποτοξινωθεί και να επανέλθει στο φυσιολογικό του βάρος.  

Πείτε ΟΧΙ:

  • Στις δίαιτες «αποτοξίνωσης» (π.χ. διατροφή μόνο με φρούτα και λαχανικά), επειδή η γρήγορη απώλεια βάρους που θα επιφέρουν συνίσταται κυρίως στο χάσιμο μυϊκού ιστού και υγρών και όχι λίπους.
  • Στις δίαιτες των 800 θερμίδων (υποθερμιδικές), επειδή το κατώτερο όριο θερμίδων για μια ισορροπημένη δίαιτα είναι οι 1.500 θερμίδες και κατ' εξαίρεση οι 1.200. Λιγότερες θερμίδες θα οδηγήσουν σε ελλείψεις θρεπτικών συστατικών που μπορεί να προκαλέσουν αναιμία, τριχόπτωση κτλ.
  • Στις χημικές δίαιτες (πρωτεϊνικές), επειδή αποκλείουν μια ολόκληρη ομάδα τροφίμων, τους υδατάνθρακες (ψωμί, ρύζι, δημητριακά), την κατεξοχήν «τροφή» του εγκεφάλου, με αποτέλεσμα την εμφάνιση αδυναμίας συγκέντρωσης, πονοκεφάλων και κόπωσης. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι, μόλις ολοκληρώσετε τις παραπάνω δίαιτες, θα ξαναπάρετε όλο το βάρος που χάσατε.  

Ακολουθήστε μια δίαιτα που να είναι πλούσια σε φυτικές ίνες (καστανό ρύζι, δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια), άπαχη πρωτεΐνη (πουλερικά, ψάρι) ,άπαχα γαλακτοκομικά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά και νερό, πολύ νερό( 8-10 ποτήρια την ημέρα),ο οργανισμός σας χρειάζεται ενυδάτωση. Μειώστε ή αντικαταστήστε το καφέ με πράσινο τσάι (μέχρι δύο φλιτζάνια την ημέρα). Tο πράσινο τσάι, λόγω της ξανθίνης που περιέχει, επιδρά στο μεταβολισμό του λίπους και προκαλεί διούρηση. Aποφύγετε όμως την κατάχρηση, επειδή είναι διεγερτικό. 

Προσπαθήστε, επίσης, να κάνετε 20-30' αερόβιας άσκησης την ημέρα (περπάτημα,τρέξιμο χαμηλής έντασης) και εντάξτε στο πρόγραμμα σας μερικές ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης. Oι ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης ενεργοποιούν το μεταβολισμό και εξασφαλίζουν ότι το σώμα σας συνεχίζει να καίει περισσότερες θερμίδες ακόμη και όταν κοιμάστε!

Η πρόταση μας είναι ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής: 

  • Πρωινό: . 1 ποτήρι γάλα (1,5%).4 κουταλιές δημητριακά ολ. άλεσης Δεκατιανό: .1 φρούτο,2 κριτσίνια σίκαλης.
  • Mεσημεριανό:.Στήθος κοτόπουλο(120-150 γρ.). καστανό ρύζι(1φλυτζ).1 βαθύ πιάτο σαλάτα εποχής.
  • Aπογευματινό: .1 γιαούρτι (1,5%).1φρούτο (π.χ. 1 αχλάδι, 2 μανταρίνια, 1 ακτινίδιο, 1/2 μπανάνα). 
  • Bραδινό: . 1 τονοσαλάτα (1 μικρή κονσέρβα τόνο -80 με 90 γρ.- σε λάδι στραγγισμένο, 1 βαθύ πιάτο σαλάτα εποχής ή 1 τοστ με 2 φέτες ψωμί ολ. άλεσης , 1 φέτα τυρί χαμηλών λιπαρών και 2 φέτες άπαχης γαλοπούλας. 

Mπορείτε να προσθέσετε δύο κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο ημερησίως.

Προτάσεις για το γραφείο: Eάν το μεσημέρι βρίσκεστε στο γραφείο, τότε επιλέξτε κάτι από τα παρακάτω:

  • Μπαγκέτα ολικής άλεσης με γαλοπούλα, τυρί, μανιτάρια,ντομάτα, μαρούλι (χωρίς μαγιονέζα,βούτυρο ή άλλη σος) . 
  • Σαλάτα του Καίσαρα με μαρούλι, κοτόπουλο, παρμεζάνα, ελαιόλαδο και ξίδι μπαλσάμικο με μία φέτα ψωμί ολικής άλεσης (κατά προτίμηση).
  • Μπαγκέτα ολικής άλεσης με τόνο, μαρούλι, αγγούρι (χωρίς μαγιονέζα ή άλλη σος).
  • Nτάκο κρητικό με ντομάτα, τυρί, ελαιόλαδο, ρίγανη. 
  • Tονοσαλάτα με τόνο, μαρούλι, ντομάτα, αγγούρι, ελαιόλαδο, λεμόνι και μία φέτα ψωμί ολικής άλεσης.
  • 1 καλαμάκι κοτόπουλο (μεγάλο ή δύο μικρά ) με αλάδωτη πίτα και μία σαλάτα μαρούλι με ελαιόλαδο και λεμόνι ή ξίδι.  

*Η δίαιτα είναι ενδεικτική, 1500 θερμίδων και απευθύνεται σε άτομα χωρίς προβλήματα υγείας

Σύμβουλος Διατροφής: Σακελλίων Αθηνά
Email: athisa312@hotmail.com